Translate

Monday, December 14, 2020

Kejutan

Waktu menunggu, macam-macam aktiviti boleh buat.
    Menunggu di dalam kereta, boleh pasang radio. Anak-anak main permainan video guna telefon Ayah, Ayah cuma menikmati pemandangan kereta yang bersusun di pandu lalu. Dari jauh nampak juga banyak sanggup  beratur panjang di luar restoran, masing-masing berpelitup muka. Ada yang sudah dua atau tiga kali pusing untuk cari parkir yang paling hampir, banyak juga yang parkir di tepi seperti Ayah yang sedang menunggu, Umi  dan Along beratur untuk membeli aiskrim. Tiba-tiba bunyi hon bertalu-talu, mungkin memberi isyarat kepada seseorang dan Alza sama yang warna seperti kereta Ayah diparkir ke hadapan sedikit. Pintu kereta  disentak tiba-tiba, Ayah melihat seorang perempuan menarik pintu kereta kanan di sebelah belakang. Siapa? Umikah? Salah kereta dan dia berlari ke hadapan meluru masuk ke dalam perut Alza tadi.
    Sedang menunggu seseorang di dalam kereta? Pastikan pintu dikunci supaya yang di dalam kereta tidak terkejut serta yang masuk dan duduk juga tidak terkejut!

No comments:

Kesan

Sate ialah ejaan sebenarnya. Di sebalik secucuk sate ada banyak makna dan ceritanya.          Dulu-dulu, sangat gembira tatkala Atuk bawa ba...