Translate

Saturday, December 19, 2020

Luar Biasa

Hari Selasa, 16 Disember, kawan Ayah, Cikgu Hamir menghantar mesej.
    Dia menghantar gambar yang tertera nama Ayah dalam Antologi Puisi Guru Malaysia, Berguru Demi Ilmu, Bina Generasi Baharu (Program Guru Menulis Jilid 1). Alhamdulillah, kali pertama karya Ayah dalam antologi yang sama dengan Cikgu Hamir, dikira saat cukup istimewa dan satu penghargaan yang amat bermakna kerana seperti yang telah diketahui, banyak perkara tentang puisi moden ini Ayah pelajari daripadanya dan sajak pertama Ayah ada sentuhan ajaibnya. Rabu, 17 Disember, sewaktu di bilik komputer, Ayah bertanya kepada pak cik Hafiz jika ada bungkusan barang di pejabat. Sewaktu kelas dalam talian telah bermula, pak cik Hafiz membawa bungkusan barang untuk Ayah.
     Antologi Puisi Guru Malaysia diterbitkan Majlis Buku Kebangsaan Malaysia (MBKM), urus cetak dan urus terbit oleh Nuha Creative Resources, Alhamdulillah, terima kasih banyak. 2020 memang luar biasa.

No comments:

Kesan

Sate ialah ejaan sebenarnya. Di sebalik secucuk sate ada banyak makna dan ceritanya.          Dulu-dulu, sangat gembira tatkala Atuk bawa ba...