Translate

Wednesday, February 28, 2024

Syukur

 Pagi ini di laman carian Google  hadir seekor katak sempena tahun lompat, malam tadi pun Angah mengingatkan Ayah. Yang menyambut hari lahir, pasti lama menunggu, pasti banyak yang juga mahu mengabadikan hari ini, 29 Februari, Khamis dengan sesuatu. Anak-anak Al -Imtiaz pun habis berjuang hari ini, Insya-Allah.
       Sekejap masa berlalu, dua hari lagi akan bertemu Sabtu dan Sabtu minggu lepas, 24 Februari Ayah ke Kuantan, kenduri rumah Cikgu Asmui dan Kak Yah. Sampai-sampai, beriring dengan Adi,  banyak wajah yang dikenali dan lama tak jumpa, Ustaz Izalludin baru nak balik. Sebelum ambil juadah, sempat bertemu dengan Rofuad dan Tuan Haji Rahim, sambil mencedok lauk menyapa Puan Hasmawati yang setia menemani Cikgu Jafri menjamu selera. Tuan Haji Nordin baru hendak beransur dan Ustazah Maizom sudah ada. Kemudian, duduk di tepi Cikgu Zul yang sedang makan bersama dengan Cikgu Kamsiah.  Lauk-pauk menyelerakan hasil air tangan Encik Sahak dengan isteri.  Ustaz J, Ustazah  Zainab, Cikgu Norsiati dengan suami, Ustaz Mad Ali dengan isteri, Cikgu Hamir dengan isteri, Cikgu Hashim sekeluarga, Cikgu Bob, Encik Ismail, Ustaz Fakhzan, itu antara yang ada pada waktu itu. Tuan Haji Zaimi pun hadir.
        Masa berlalu, terlalu banyak yang berlaku, ada yang ingat, ada yang lupa. Yang berlalu sudah pergi, yang bakal datang belum pasti, yang sedang dilalui saat ini, harus kita nikmati, hargai dan syukuri, Alhamdulillah.

          

No comments:

Kuat

Raya belum habis, anak-anak gembira banyak makanan, warna-warni menghiasi, syukur harus sentiasa.            Malam sebelum hari kejadian, A...