Translate

Tuesday, February 13, 2024

Rindu

Pagi tadi, Ayah sempat tengok sekejap di Tik Tok Linda Onn, temu bual di Bernama Radio bersama dengan Linda Onn, Halim Othman dan Krill Rashid.
           Hari ini 13 Februari, Hari Radio Sedunia. Awal-awal dulu layan Best 104, waktu itu  slogannya Sensasi Selatan. Apabila muncul Era, Era Rentak Muzik Terkini, memang suka dengar celotehan Linda Onn dan Halim Othman. Membesar dengan lagu-lagu di radio, sambil kemas rumah Opah, sambil dengar lagu waktu hari cuti. Masa darjah 5 pergi rombongan ke Kuantan, salah satu tempat lawatannya RTM Kuantan. Masih ingat waktu itu sedang berlangsung segmen yang dikendalikan Adnan Majid. Antara segmen petang paling disukai  yang dikendalikan Aki, banyak pendengar yang dia kenal dan pernah sekali dia beritahu dia singgah makan di kedai pendengar yang sering menelefonnya dan pendengar tersebut tak tahu pun itu dia.
            Tetap masih terkesan dengan DJ zaman waktu masih belajar dan membesar,  rindu dilepaskan dengan mendengar dan menonton  mereka bersiaran langsung di Tik Tok. Radio tetap relevan, masih jadi medium menyampaikan maklumat penting dan penghubung silaturahim.
         

 

No comments:

Kuat

Raya belum habis, anak-anak gembira banyak makanan, warna-warni menghiasi, syukur harus sentiasa.            Malam sebelum hari kejadian, A...