Translate

Friday, February 2, 2024

Ambil

30 Januari 2024, bermula ujian menulis, bermula dengan senyuman, Alhamdulillah. Diharapkan berakhir pun dengan senyuman dan kegembiraan sampai penghabisnya.
       Selasa yang indah, Selasa yang menguji anak-anak, namun ketenangan haruslah sentiasa berdamping. Sokongan sentiasa ada, yang dekat, yang jauh dan berkelapangan mengiringi dengan doa dan kata-kata semangat. Kita tak tahu di mana pengakhirannya dan yang sedang kita lalui sekarang perlu kita hadap dengan segala persediaan yang sepatutnya. Di saat anak-anak sedang berjuang, ada anak-anak yang sedang bersedia, menanti untuk melambai di sepanjang jalan, lambaian kasih, menunggu Keberangkatan Balik Yang di-Pertuan Agong ke-16, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah. Sabtu, meriah di Majlis Bandar Raya Kuantan. 3 Februari 2024, malam ini ada acara kemuncak Karnival Rakyat Pahang sempena Keberangkatan Balik Yang di-Pertuan Agong ke-16, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.
        Seminggu yang panjang seharusnya diserikan dengan banyak senyuman. Banyak yang berlaku, banyak yang perlu direnungkan, banyak yang perlu diambil kisah kerana pelajaran  tentang kehidupan berlegar-legar di sekeliling kita dan jangan biarkannya melambai pergi.


No comments:

Kuat

Raya belum habis, anak-anak gembira banyak makanan, warna-warni menghiasi, syukur harus sentiasa.            Malam sebelum hari kejadian, A...