Translate

Saturday, February 10, 2024

Bahagia

Cuti sekolah dan kenduri kahwin tak dapat dipisahkan. Alhamdulillah,  sambil meraikan yang menempuh alam baharu, perut diisi dan masing-masing yang bertemu menyelongkar kenangan.
          Tengah hari di Timorra  Tanjung  Lumpur,   dah sampai, tentulah ramai, ada yang kenal dan ada yang tak kenal, dimakan waktu, usia bertambah, yang berusia tidaklah banyak sangat yang berubah, yang remaja menjadi dewasa, banyaklah yang berubah, dari hujung rambut sampai ke hujung kaki. Banyaklah cerita sambil makan, lepas makan gebang pun masih bersambung. Bukan setakat berjumpa teman seperjuangan, anak murid pun banyak, yang berkahwin pun anak murid, Cikgu zaman sekolah menengah pun dapat ketemu, bertamu nostalgia.  Selepas itu, singgah di Permatang Badak dan senja sudah di Rumah Abang Jamil Balok. Senja pun diisi dengan cerita dan kisah lampau.
          Meraikan itu bahagia, apatah lagi di hari berbahagia. Indah pabila bertemu, apatah lagi pernah menganyam kenangan bersama, moga silaturahim berkekalan dan moga semuanya kekal berbahagia hingga ke sorga.
           

No comments:

Kuat

Raya belum habis, anak-anak gembira banyak makanan, warna-warni menghiasi, syukur harus sentiasa.            Malam sebelum hari kejadian, A...