Translate

Thursday, April 11, 2024

Salam Aidilfitri

"Benda yang kecil dan tak penting untuk kita, adalah segalanya untuk orang lain," inilah kata-katanya yang menceritakan segala-galanya jika kita menonton Iklan RHB Raya 2024 yang berdasarkan kisah benar.
         Semalam menghampiri Maghrib, Baba suruh Ayah tengok di Astro Awani, temu bual dengan Peguam, Datuk Ahmad Zaharil Muhaiyar tentang kisah yang telah berlaku. Banyak perkara yang tak terduga dalam kehidupan. Jika diteliti dalam kehidupan, memang banyak momen kecil yang sebenarnya begitu besar dalam ingatan kita. Momen itu tentulah tak sama bagi kita tetapi momen itulah yang mengeratkan ukhuwah antara kita semua. Pada mata kita mungkin momen itu biasa-biasa, tapi bagi orang lain momen itu cukup besar dan mampu mengubah kehidupan.
        Tolonglah yang lain selagi kita mampu, kecil atau besar itu usahlah diukur kerana pertolongan itu mampu membuatkan keadaan menjadi lebih baik, Insya-Allah. Di Aidilfitri ini, banyak yang kita boleh lakukan, berikanlah pertolongan, kurangkanlah beban dan eratkanlah hubungan. Salam Aidilfitri.


1 comment:

Warisan Petani said...

Selamat berhari raya aidilfitri

Kesan

Sate ialah ejaan sebenarnya. Di sebalik secucuk sate ada banyak makna dan ceritanya.          Dulu-dulu, sangat gembira tatkala Atuk bawa ba...