Translate

Thursday, June 8, 2023

Fokus Dan Tahniah

Merancang itu sentiasa ada dalam kepala kita dan begitu banyak sekali. Jika yang dirancang ditulis atau dirakam, rancangan itu tidak akan hilang. Jika dilaksanakan, itu yang terbaik.
          Setiap hari,  yang dirancang kadang-kadang sangat berjaya, kadang-kadang separuh jalan dan kadang-kadang tak berjaya dan kadang-kadang terpaksa diubah suai barulah berjaya. Kata E.M. Forster dalam buku Mutiara Kata susunan Adi Alhadi, "Kita harus melepaskan kehidupan yang kita rancang, bagi membolehkan kita mendapat kehidupan yang menanti kita.  Boleh direnungkan juga kata-kata ini untuk muhasabah diri. Abah Semsas pula sentiasa menyebut tentang GPS 1.6.  Sewaktu berkursus dengan Dr. Azizan Osman,  beliau sering mengingatkan bahawa  kata-kata yang  baik itu satu  doa. Maka,  anak-anak, pentadbir, guru-guru, ibu bapa dan semua pihak yang  terlibat konsisten terus menjalankan usaha mengikut kepakaran masing-masing demi mengejar fokus yang sering diulang-ulang Abah Semsas.
             Zephros telah mencipta  kenangan yang sangat manis untuk dikenang serta akan sering menjadi sebutan dan tugas kita semua sepanjang masa adalah kekal fokus untuk memecahkan rekod baharu yang telah dicipta. Walau apa-apa pun yang berlaku, usaha atau rancangan mesti ada dan terus berjalan untuk menggapai fokus yang mahu dicapai bersama. Akhirnya, rancangan Allah SWT itu jualah yang paling  terbaik, Alhamdulillah, Tahniah Zephros!

 

No comments:

Sesuatu

Sabtu kembali, Sabtu minggu lepas di tempat kerja Ayah, semalam di sekolah anak-anak pula jamuan raya.           Dulu dari rumah ke rumah, s...