Translate

Friday, June 23, 2023

Tahniah

Macam-macam musim ada, bukan saja musim raja buah. Di sekolah, sekarang musim sukan.
          Musim  sukan, merentas desa wajib ada dan menanti hari sukan, sukantara terlebih dahulu dijalankan. Masing-masing tentulah penuh dengan semangat yang membara mewakili rumah sukan masing-masing, tak kiralah sebagai atlet, penyokong,  petugas atau ahli jawatan kuasa, sokongan padu diberikan dengan sepenuh jiwa. Laungan lagu sorak kedengaran di mana-mana, menaikkan semangat ahli rumah sukan. Baik cikgu mahupun murid, mahu rumah sukan yang diwakili menjadi rumah yang terbaik. Bermacam-macam aksi dan ragam yang dapat dilihat, mewarnai musim sukan. Yang berlari, yang berjalan, yang melontar, yang berbasikal, yang memberikan semangat, yang bertugas, semuanya ada untuk melancarkan program musim sukan.
            Program sukan menjadi lancar dengan penglibatan semua, murid, guru, staf, anggota keselamatan seperti Pasukan Polis dan  Anggota Rela serta pihak yang terlibat secara langsung atau tidak secara langsung. Semuanya memainkan peranan penting tidak kira siapa-siapa pun kerana kita saling melengkapi. Terima kasih semua, Tahniah, Alhamdulilah!

No comments:

Sesuatu

Sabtu kembali, Sabtu minggu lepas di tempat kerja Ayah, semalam di sekolah anak-anak pula jamuan raya.           Dulu dari rumah ke rumah, s...