Translate

Thursday, February 16, 2023

Jiran

7.13 malam 14 Februari, waktu di Arab Saudi, kami sudah di dalam bas Di Lapangan Terbang Antarabangsa Putera Mohammad Bin Abdulaziz. Di Malaysia pukul 12.13 malam, mungkin tengah sedap tidur dan mungkin ada yang masih cuba memujuk mata untuk lelap.
       Sebelumnya, meletakkan empat jari kiri dan empat jari kanan dan seperti biasa, masalah seperti waktu pagi-pagi di tempat kerja, masih tak berjaya, akhirnya terpaksa jari disembur air. Barulah ke tempat menunggu beg, semuanya berwarna merah, maka tanda pada beg hanya tuan badan yang kenal. 7.40 malam sudah masuk ke Tanah Haram Madinah. Makan dulu,  kemudian beg naik lif dan dibawa masuk ke bilik setelah diambil di tingkat 12. Seterusnya, Umi, Baba dan yang lain menguruskan hal nombor telefon di sini. Nampaknya pada malam ini, payung besar menaungi seperti bunga besar yang berkembang.
         Teringat kata-kata Ustaz di dalam bas sewaktu perjalanan, "Sebentar lagi Tuan-Tuan dan Puan-Puan akan menjadi jiran Rasulullah SAW." "Rebut seribu pahala," tambahnya lagi. Moga yang membaca dan semuanya diluaskan serta dilimpahkan rezeki untuk sampai ke sini, Insya-Allah.


No comments:

Sesuatu

Sabtu kembali, Sabtu minggu lepas di tempat kerja Ayah, semalam di sekolah anak-anak pula jamuan raya.           Dulu dari rumah ke rumah, s...