Translate

Sunday, June 21, 2020

Terima Kasih

"Hari Bapa, hari ini ke?" tanya Ayah kepada Umi setelah Ayah tengok video yang dihantar Umi kepada Ayah dalam Telegram. Terima kasih Umi.
      Wilhelm Busch menyatakan bahawa menjadi bapa sangat mudah, melalui hidup sebagai bapa, itu yang susah (Mutiara Kata, susunan Adi Alhadi). Jika kita bukan bapa, kita ada bapa. Dalam diri kita sebahagiannya ialah bapa kita. Kita sentiasa memerhati bapa kita sejak kita lahir. Dialah wira kita, yang berada di belakang kita sewaktu kali pertama kita memanjat tangga. Dialah wira kita, yang mengangkat kita untuk mengambil sesuatu di tempat tinggi. Dialah wira kita, yang menerkam ke arah pintu atau jalan tatkala kita meluru tanpa merasa ada apa-apa bahaya.
     Dialah wira kita, yang membuatkan kita merasa dunia ini  cukup luas dengan meminjamkan kedua-dua bahu dan batang tengkuk, di situ kita duduk dengan rasa selesa. Terima kasih Abah. Terima kasih Ayah.

No comments:

Kuat

Raya belum habis, anak-anak gembira banyak makanan, warna-warni menghiasi, syukur harus sentiasa.            Malam sebelum hari kejadian, A...