Translate

Wednesday, June 3, 2020

Tahniah

Alhamdulillah, pagi yang indah.
     Tahniah kepada semua lepasan SPM 2019,  yang bakal menyambung pengajian dan yang telah nampak hala tuju atau yang sedang mengejar matlamat yang diingini. Ada yang mendapat seperti yang diidamkan, ada yang tidak seperti diharapkan. Jalan itu ada banyak, ada yang lurus dan ada yang bersimpang-siur. Buatlah keputusan ke tempat yang mahu ditujui. Selepas SPM, Ayah hanya ada satu jalan yang Ayah nampak, tidak dapat masuk ke universiti, Ayah tetap mahu sambung belajar. Apabila Ayah di tingkatan 6, Ayah tidak mahu 'terjun lubang' lagi sekali. Walaupun banyak kawan Ayah di kelas Prinsip Akaun, Ayah 'lari' ke kelas Ekonomi, buat apa masih lakukan sesuatu yang tidak diminati jika ada pilihan lain.
       Jalan itu tetap ada, jika tidak mahu ikut jalan yang ada, buat atau cipta jalan sendiri, itu selalu yang orang kata. Tahniah kepada yang mendapat keputusan, tahniah kepada yang berani membuat keputusan. Hidup Berjasa, itu yang kita mahukan. Ayah mahu minum dulu.

No comments:

Kuat

Raya belum habis, anak-anak gembira banyak makanan, warna-warni menghiasi, syukur harus sentiasa.            Malam sebelum hari kejadian, A...