Translate

Thursday, June 25, 2020

Al-Fatihah

24 Jun 2020, Rabu, Alhamdulillah kembali ke sekolah, ini bukanlah kebiasaan baharu tetapi kembali ke sekolah dengan banyak norma baharu yang perlu dipatuhi.
     Dalam kegembiraan bertemu sahabat-sahabat dan anak- anak murid, kedukaan itu datang jua. Kami menerima perkhabaran, Cikgu Azuar, guru bahasa Jerman yang pernah bertugas di Semsas dijemput Ilahi. Kali terakhir Ayah, Umi dan anak-anak bersua dengannya sewaktu kenduri perkahwinan pak cik Ben di Bukit Sekilau. Tarikh ini pasti akan dikenang. Ayah juga menyerahkan senaskhah antologi 'Apa Lagi Yang Lebih Membahagiakan 3' kepada Yang Berusaha Encik Mazlan bin Sariyeo, Pengetua Semsas (Sekolah Menengah Sultan Haji Ahmad Shah), untuk perpustakaan sekolah.
      Sesungguhnya, apa lagi yang lebih membahagiakan, dapat bersama dengan ahli keluarga, teman-teman dan anak-anak murid. Bertemu kerana Allah SWT, berpisah pun kerana-Nya. Al-Fatihah untuk yang telah meninggalkan kita.

No comments:

Kuat

Raya belum habis, anak-anak gembira banyak makanan, warna-warni menghiasi, syukur harus sentiasa.            Malam sebelum hari kejadian, A...