Translate

Tuesday, May 19, 2020

Cinta Sakti

Kami mendengar dan 'melayan' lagu yang sama.
    Zaman kami di Tanjong Malim, zaman 'Cinta Sakti'.  Zaman 'Cinta Sakti'  wajah Tanjong Malim masih lagi berwajah lama. Kami melalui Pintu Selatan, di sebelah kanan, kedai makan Abuya, merentas rel keretapi, ada masa berhenti menunggu keretapi lalu, singgah di kedai makan yang menjual majalah, yang menghadap telefon awam berderet di seberang jalan. Sekarang sudah lain benar. Bas Mogah, kenangan cukup indah dan Ayah baru menonton 'Manap Karaoke' yang berlatarbelakangkan Tanjong Malim, siap ada bangunan pawagam lama Lido, menghala ke Taman Bandar, rumah sewa kami waktu belajar.
   Sudah ada 'Cinta Sakti', maka menjelmalah Maria, 'Marilah Maria' yang cukup mengasyikkan. Jika mahu tahu pasal Def-Gab-C, tanyalah sahabat Ayah, pak cik Latif, segala koleksi dia ada. Pagi ini, kami berborak di WhatsApp, ayah pos  gambar baju raya Def-Gab-C (Instagram: @asheeddefgabc). Layan!

No comments:

Kuat

Raya belum habis, anak-anak gembira banyak makanan, warna-warni menghiasi, syukur harus sentiasa.            Malam sebelum hari kejadian, A...