Translate

Tuesday, May 5, 2020

Bulu Angsa

Bermula tempoh PKPB,  sudah boleh bermain sukan seperti badminton yang tidak melibatkan sentuhan.  Di Pahang masih dalam tempoh PKP.
    Aidil, Along, Angah dan Achik awal cuti sudah main badminton, waktu itu panas sampai ke petang hampir setiap hari. Waktu main badminton, raket tidak cukup, main gilir-gilir, ada sahaja perasaan tidak puas hati. Ada yang masih baru belajar seperti Achik, banyak yang tidak kena apabila memukul bulu tangkis. Jika Achik memulakan servis, jenuh menunggu bulu tangkis sampai, sebab itu Achik selalu berpasangan dengan Ayah. Mulai tahun 2021 pula, bulu tangkis sintetik akan digunakan, tidak lagi menggunakan bulu tangkis yang diperbuat daripada bulu angsa.
    Ayah menggantung raket di tepi bilik Pak Su Apit, bulu tangkis pun sudah habis. Sunyi sepi, cucu-cucu Opah tidur, letih bermain selepas hujan, hanya Hana yang hampir terlelap berada di samping Umi.

No comments:

Kuat

Raya belum habis, anak-anak gembira banyak makanan, warna-warni menghiasi, syukur harus sentiasa.            Malam sebelum hari kejadian, A...