Translate

Wednesday, July 12, 2023

Selamat Berjuang

Semalam, semua pasukan telah tiba. Pastinya persediaan untuk hari ini telah bermula sejak awal.
          Semua bersiap bersedia untuk menjadi Johan. Semua perlu menunjukkan kehandalan dan keunggulan. Setiap pasukan mempunyai jagoan masing-masing. Masing- masing ada ayam tambatan. Jaringan yang sangat  banyak itulah yang dicari dan kemahiran yang ditunjukkan sudah tentulah sudah diasah dengan begitu lama, jika tidak pasti akan 'berkarat'. Pastilah kita sering mendengar kata-kata Lao Tzu, "Perjalanan seribu batu bermula dengan satu langkah." Kata Ralph Waldo Emerson, "Tidak ada perkara besar dapat dicapai tanpa keghairahan." Maka, latihan tetaplah terus giat berjalan untuk mencapai matlamat yang telah diputuskan bersama-sama.
           Begitulah kita setiap hari, persediaan mesti ada untuk mencapai apa-apa yang kita inginkan. Apabila kita telah bersedia dan melaksanakannya dengan tekun, kita telah pun menjadi pemenang kerana orang yang menang sentiasa ada impian untuk dicapai, tetap berusaha untuk menggapainya walau jatuh banyak kali dan tak putus  untuk terus bangkit. Selamat Berjuang!


No comments:

Sesuatu

Sabtu kembali, Sabtu minggu lepas di tempat kerja Ayah, semalam di sekolah anak-anak pula jamuan raya.           Dulu dari rumah ke rumah, s...