Translate

Saturday, November 28, 2020

Baik

Pagi semalam hujan agak lebat.
    Dalam hujan, teman setaman menghantar nasi lemak yang dipesan ke rumah, Alhamdulillah. Nasi lemak masih panas, Umi suka sebab ada paru. Latihan tae kwan do turut dibatalkan kerana hujan lebat dan latihan dibawa ke petang. Meninggalkan Along dan Angah, kami singgah ke kedai, hujan mulai turun kembali, kemudian terus ke rumah Wan dan Atuk. Selesai latihan tae kwan do, kami ke rumah Mok De dan Pok De. Lepas Isyak, kami terus ke Horizon Garden Kuantan. Terima kasih banyak buat mak dan ayah Fatin yang belanja kami makan, banyak lauknya. Sesi potong kek pun ada sempena hari lahir mak Fatin. Baru sudah makan, ada pekerja wanita datang bertanya tentang tuan telefon pintar yang tertinggal telefonnya di tandas. Eh, telefon Ayah! Alhamdulillah. Terima kasih banyak kerana datang ke meja mencari tuannya.
    Setiap hari kita berjumpa banyak orang yang baik dalam hidup kita, Alhamdulillah. Marilah kita sama-sama mendoakan segala kebaikan untuk semua orang.

No comments:

Kesan

Sate ialah ejaan sebenarnya. Di sebalik secucuk sate ada banyak makna dan ceritanya.          Dulu-dulu, sangat gembira tatkala Atuk bawa ba...