Translate

Friday, November 27, 2020

Arif

Ayah suka minum kopi, tetapi Ayah tidaklah arif sangat pasal kopi.
    Ada kawan Ayah yang arif pasal kopi. Dia orang Muar (biasanya disebut 'Muo'). Nak tahu pasal 434 boleh tanya dia. Nak tahu  pasal kedai kopi pun boleh tanya dia sebab Ayah lebih banyak mengopi di rumah sambil buat cerita. Nak mengopi dan juadah sarapan pagi yang 'meriah', boleh ke Kuantan Pickers. Nak tengok lalu lintas pagi sambil mengunyah nasi lemak sotong atau apa-apa saja, boleh duduk di kerusi di luar, di kaki lima kedai. Nak menikmati dan mengimbau kenangan dengan barang-barang lama yang unik, di dalam kedailah tempatnya. Kopi 'o' di  sini seperti kata kawan ayah, pak cik Amir, secukup rasa, tidaklah pahit sangat, tidak manis sangat, rasa yang sedang-sedang. Ayah setuju dengan kata-katanya.
     Kuantan Pickers menghidangkan keunikan untuk kita semua,  kena dengan citarasa yang mahukan sarapan pagi untuk membangkitkan selera serta membangkitkan semangat pada waktu pagi. Moh ke sini weh!

No comments:

Kesan

Sate ialah ejaan sebenarnya. Di sebalik secucuk sate ada banyak makna dan ceritanya.          Dulu-dulu, sangat gembira tatkala Atuk bawa ba...