Translate

Sunday, November 8, 2020

Terapi

Banyak pilihan yang tak ada di restoran lain.
    Pau panas pasti menggamit selera tetapi itu bukanlah pilihan kali ini. Anak-anak mahu makan ketam lembut telur masin. Air pun banyak pilihan. Apabila bandung cincau Along sampai, Adik mengisytiharkan  air itu dia punya, itulah kuasa merah jambu. Pilihan Ayah tentulah sama saja. Tika ini, jika menghirup kopi, mungkin isunya tentang nahas helikopter Taman Melawati. Mungkin kisah  tentang Joe Biden yang akan mencecah usia 78 tahun dua bulan sebelum upacara pelantikan rasmi, menjadikannya presiden tertua dalam sejarah AS (Bernama, 8 November 2020). Mungkin juga fokusnya tentang semua sekolah di negeri yang tidak terlibat dengan PKPB turut diarahkan tutup, ini sesuatu yang amat tidak dijangka.
    Kopi 'o' Melaka pilihan kali ini di Restoran Mohd Chan, Indera Mahkota, dipadankan pula dengan dim sum sewaktu hujan melebat di luar. Minum kopi, tak perlu jadi batu api. Kopi satu terapi.

No comments:

Kesan

Sate ialah ejaan sebenarnya. Di sebalik secucuk sate ada banyak makna dan ceritanya.          Dulu-dulu, sangat gembira tatkala Atuk bawa ba...