Translate

Friday, January 3, 2020

Kejutan

Merujuk Astro Awani bertarikh 3 Januari yang dilaporkan Hilmi Malik, Dr. Maszlee Malik pada Khamis mengumumkan melepaskan jawatannya sebagai Menteri Pendidikan dalam satu sidang media khas di kementeriannya sebaik sahaja menerima nasihat daripada Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.
    Perkara ini antara satu kejutan yang berlaku pada permulaan 2020. Adakalanya kejutan itu kita perlukan. Kejutan seperti peletakan jawatan ini pula  lebih banyak menimbulkan spekulasi dan menjadi bualan hangat, terutamanya bagi guru-guru. Pelajaran dan kesihatan antara dua perkara paling penting yang perlu dititikberatkan. Seharusnya yang terlibat atau yang menguruskan pendidikan ini ialah yang memahami bahawa pendidikan ini bukan perkara main-main, hal ini melibatkan masa hadapan negara.
     Rakyat sememangnya memerlukan 'kejutan' yang membangkitkan semangat bukannya yang sentiasa memperlekeh atau mempersendakan rakyat kerana perlu diingati bahawa kerajaan ini diperintah oleh rakyat.

1 comment:

Kuat

Raya belum habis, anak-anak gembira banyak makanan, warna-warni menghiasi, syukur harus sentiasa.            Malam sebelum hari kejadian, A...