Translate

Saturday, November 17, 2018

'Rendah'

Rendah diri ada masanya menyerang diri, bukan kita seorang tetapi semua orang pernah melaluinya.
         Semua orang kenal mendiang Stan Lee, terutamanya peminat adiwira Marvel. Dalam Astro Awani, antara kata Stan Lee yang paling diingati peminatnya, “Saya pernah berasa rendah diri kerana ketika rakan-rakan yang lain membina bangunan, saya hanya membuat komik.
Namun, saya akhirnya sedar bahawa hiburan salah satu elemen penting dalam kehidupan. Apabila saya dapat menghiburkan orang, saya yakin saya telah melakukan sesuatu yang betul.”
       Apa-apa pun, merendah diri tidak salah tetapi rasa rendah diri yang terlampau sehingga mengganggu hidup kita perlu dielakkan. Semua orang tidak sama, usah bandingkan kita dengan orang lain. Yang penting buat sesuatu yang bermanfaat dan menggembirakan kita.

No comments:

Kuat

Raya belum habis, anak-anak gembira banyak makanan, warna-warni menghiasi, syukur harus sentiasa.            Malam sebelum hari kejadian, A...