Translate

Friday, August 11, 2023

Abadi

Seminggu yang sentiasa sibuk, pastinya begitu bagi yang bekerja. Apabila banyak program, banyaklah perkara yang berlaku.
          Sekejap saja, Sabtu kembali, 12 Ogos. Minggu lepas, Ayah berulang alik menghantar makanan ke Pekan. Cikgu Zaidi dan Cikgu Karim sudah menanti di sana. Jumaat dan Sabtu, anak-anak tingkatan 2 berkampung untuk Kem Jati Diri ditemani Cikgu Nani, Cikgu Siti, Ustaz Nabil, Cikgu Khairi dan Cikgu Syahmi.  Pagi Ahad pula, sebelum Subuh sudah bertolak. Dalam perjalanan, banyak perkara dan orang yang kita temui. Ada yang kita sudah kenal dan ada yang kita baru kenal.  Semalam dan hari ini, bagi yang balik mengundi di enam negeri, lagilah banyak menemui sahabat lama dan mungkin kawan baharu yang sama-sama mahu menunaikan kewajipan untuk memilih pemimpin yang ada integriti, boleh buat kerja dan mampu membawa kita menemui bahagia di dunia seterusnya akhirat.
           Hidup memang sentiasanya sibuk dengan kerja dan sentiasa ada pilihan. Kita boleh memilih dengan siapa-siapa kita mahu berkawan dan kita boleh ambil perkara yang baik-baik daripada sahabat walau lain pendapat. Kerja sama-sama sepenuh hati menuju ke tempat sama, syurga yang abadi.


           

No comments:

Sesuatu

Sabtu kembali, Sabtu minggu lepas di tempat kerja Ayah, semalam di sekolah anak-anak pula jamuan raya.           Dulu dari rumah ke rumah, s...