Translate

Tuesday, January 24, 2023

Semangat

Sibuk sangat! Adakah kita benar-benar sibuk? Kadang-kadang kita perlu berhenti sekejap daripada kesibukan untuk lebih bersemangat.
           Apabila kita terlalu sibuk, kita mula rasa hilang semangat, momentum untuk melakukan perkara yang sedang kita lalui mulai menurun dan apa kata kita berhenti sebentar. Ambil masa sekejap untuk memberi tumpuan kita kepada minat yang telah kita tinggalkan agak lama kerana kesibukan. Minat membuatkan kita hilang penat walau pada asalnya kita memang pun  sedang penat dengan kerja yang sepertinya tidak mahu habis. Pilih satu minat yang memang mengasyikkan kita kerana kadang-kadang kita ada lebih daripada satu minat.
            Kesibukan kadang-kadang membataskan kita melakukan perkara yang kita minati. Namun meninggalkan terus minat itu bukanlah satu pilihan yang terbaik kerana minat itu boleh mendorong kita lebih bersemangat melakukan kerja-kerja yang lain dengan lebih baik, Insya-Allah.

No comments:

Kesan

Sate ialah ejaan sebenarnya. Di sebalik secucuk sate ada banyak makna dan ceritanya.          Dulu-dulu, sangat gembira tatkala Atuk bawa ba...