Translate

Friday, January 19, 2024

Untung

Musim hujan tetap kena membasuh. Mesin basuh dan mesin pengering boleh menghasilkan wang. 
       Mesin basuh atau mesin pengering boleh menghasilkan wang juga walau di rumah. Seringgit dua ringgit yang ditemui di dalam mesin basuh atau mesin pengering itu biasa apabila siap dibasuh atau dikeringkan, yang luar biasa mungkin lima puluh ringgit atau lebih. Yang lebih luar biasa seperti sepeket sos cili. Ayah sudah tahu empunya tuannya. Katanya diambil dari rumah Wan. Ternyata banyak sekali kegunaan poket. Mungkin ada yang mahu membasuh sudah terbiasa memeriksa setiap poket seluar ataupun baju, itu bukanlah rutin Ayah. Bagi yang lebih kerap membasuh dalam musim hujan mungkin lebih seronok kalau lebih banyak wang dijumpai dan bagi yang ada kedai dobi, musim hujan lebat, duit pun makin lebat masuk dan poket pun makin tebal.
         Musim hujan, perut pun perlu diisi, poket pun  kalau tak tebal, perlu juga ada isi. Bertabahlah kita mengharung kering dan basah, rezeki tetap ada dan  masih kita beruntung kerana punya aman damai berbanding saudara kita di Palestin. Sentiasalah bersyukur dan berdoalah yang baik-baik untuk kita dan teman-teman.

No comments:

Kuat

Raya belum habis, anak-anak gembira banyak makanan, warna-warni menghiasi, syukur harus sentiasa.            Malam sebelum hari kejadian, A...