Translate

Wednesday, September 28, 2016

Jilat


      Ayah, emak dan anak-anak ke East Coast Mall yang berhadapan dengan Hotel Zenith. Anak- anak cukup gembira berada di kompleks beli-belah. Ayah turut berlari seperti  mereka agar mereka tidak terlepas daripada pandangan ayah.
       Adik pula pantang melihat eskalator. Dia akan meluru ke arah eskalator dan ayah meluru ke arahnya lalu mencempungnya. Dia tidak berhenti tersengih. Abang-abangnya pula melihat kompleks beli-belah ini bagaikan trek larian di padang.
      Mereka berlari dan kadangkala sengaja menjatuhkan diri.Adik pun  menjatuhkan diri kerana meniru abang-abangnya dan ayah cepat-cepat mengangkatnya kerana dia menjilat lantai pasar raya.
        Akhirnya, abang-abangnya berjumpa dengan Pikachu yang besar tetapi pokemon yang ini tidak boleh ditangkap oleh aplikasi permainan Pokemon Go.
        Pokemon Go dihasilkan Niantic Labs, yang diasaskan oleh John Hanke, 49 tahun. John Hanke ialah orang yang membina Google Maps dan Google Street View (sumber: Dewan Masyarakat, September 2016).

No comments:

Saat Hati Sedang Memandu

Mentari menyala di pucuk kayu di bawah awan putih biru kelabu ingin kutangkap saat indah saat hati sedang memandu kuabaikan kalbu merayu...