Translate

Wednesday, June 27, 2018

Sabar

Mungkin sebahagian daripada kita semakin sayang kepada Korea Selatan setelah mereka menumbangkan Jerman dengan agregat 2-0.
       Semangat yang ditunjukkan pemain Korea Selatan sepatutnya boleh kita contohi. Kata orang, dalam bola sepak macam-macam boleh berlaku. Ya, memang betul. Namun, dalam masa yang sama, kita semua perlu betulkan diri kita terlebih dahulu. Ramai orang tidak sabar kerana mahu melihat Malaysia bermain bola sepak di peringkat lebih tinggi. Sudah tentu perkara ini melibatkan pengorbanan yang lebih tinggi. Pertama sekali, mari kita bersikap seperti orang Jepun yang mengutip sampah setiap kali habis perlawanan. Tidak mahu sebab bukan kerja kita? Jika kita sendiri pun tidak mahu berubah dengan membuang sampah kita sendiri, bagaimanakah mahu melakukan perkara yang lebih besar?
        Kejayaan memerlukan kesabaran. Untuk lebih cepat mencapai kejayaan, kita kena sanggup 'mengorbankan' sikap-sikap yang tidak patut ada dalam diri kita.

2 comments:

Nila Anggraini said...

terkilan juga German kalah, huhuhu

khairul hakimi mansor said...

Tunggu tahun depan pula...

Kuat

Raya belum habis, anak-anak gembira banyak makanan, warna-warni menghiasi, syukur harus sentiasa.            Malam sebelum hari kejadian, A...