Translate

Saturday, September 9, 2017

Sihat

Sewaktu cuti sukan Sea, bayi dalam perut umi tidak bergerak sangat. Umur bayi sudah 37 minggu. Malamnya, kami semua ke klinik.
    Bayi dalam perut umi didapati berada dalam keadaan songsang, maka umi disarankan ke hospital. Setelah, anak-anak di hantar ke rumah wan, ayah menghantar umi ke hospital dan akhirnya umi dimasukkan ke wad.
     Esoknya ayah mengambil cuti dan pagi-pagi ayah sudah menghantar anak-anak ke sekolah dan rumah pengasuh, seterusnya balik ke rumah. Selepas itu, barulah ayah ke hospital, Alhamdulillah, bayi sudah kembali ke kedudukan yang asal.
       Petang umi sudah boleh keluar, namun begitu berdasarkan pemeriksaan oleh doktor, pembesaran bayi tidak seimbang antara kepala dengan perut dan sepatutnya keadaan bayi seimbang kerana bayi akan mendapat zat yang dimakan oleh ibu.
       Diharapkan umi sihat dan keadaan bayi di dalam perut umi juga semakin baik dan beratnya semakin bertambah minggu ini, Insya-Allah.

No comments:

Saat Hati Sedang Memandu

Mentari menyala di pucuk kayu di bawah awan putih biru kelabu ingin kutangkap saat indah saat hati sedang memandu kuabaikan kalbu merayu...