Translate

Monday, March 19, 2018

PESCAO

Ya, sekarang ayah tengah membaca. Membaca biasanya membuat ayah tak sedar masa berlalu.
       Salah satu perkara yang ayah suka baca adalah tentang personaliti-personaliti yang berjaya dalam bidang masing-masing. Tidak kiralah bidang apa-apa pun, yang penting kita dapat belajar sesuatu daripada kegigihan mereka sehingga mereka berjaya dalam bidang yang diceburi.
       Dia bertanya sebutan 'fish' dalam bahasa Sepanyol kepada mereka. 'Fish' wujud bermula saat dia bertemu dengan pasukan Eropah yang sukar menyebut Hafizh dan hanya memanggilnya Fiz. Akhirnya bunyinya seperti 'fish'. Dalam masa yang sama, dia juga suka berlumba dalam hujan. Elemen air menjadi asas dan sepadan dengan gelaran ini.
      PESCAO ialah sebutan 'fish' dalam bahasa Sepanyol. Ini yang dikatakan Hafizh Syahrin dalam temuramah dengan Maskulin (Jan-Feb 2018). Artikelnya bertajuk Emansipasi Hafizh Shahrin & Kasma Daniel (Teks/Penyelaras: Putra Mokhter, Shahir Rahim, Foto: Azman Muda, Solekan: Helmy Sharip).

No comments:

Saat Hati Sedang Memandu

Mentari menyala di pucuk kayu di bawah awan putih biru kelabu ingin kutangkap saat indah saat hati sedang memandu kuabaikan kalbu merayu...