Translate

Monday, October 23, 2017

Kejut

Kekalahan yang mengejutkan dan kemenangan yang mengejutkan.
          Huddersfield menewaskan Manchester United 2-1. Kekalahan pertama MU musim ini dan kemenangan pertama Huddersfield ke atas kelab utama  Inggeris sejak 1952 menurut laporan Harian Metro (23 Oktober 2017).
          Anak-anak pula apabila sudah seminggu bercuti, cukup susah untuk mengejutkan mereka. Bangun pagi waktu cuti  pun tidak seawal hendak ke sekolah. Dikejutkan pun sudah dua tiga kali, masih menggeliat.
          Ayah mencabut baju abang kedua. Dia menyuruh ayah memakaikannya semula. Jika ayah berkeras tidak mahu memakaikan semula baju kerana telah menanggalkannya,  akan berpanjanganlah cerita. Ayah pun memakaikannya semula. Kemudian, dia mencabut kembali dan dia mengikut ayah ke bilik air.
        Sesuatu yang mengejutkan, Insya-Allah akan berlaku dalam hidup kita. Mengejutkan anak, isteri atau suami serta rakan serumah pada setiap pagi pula ialah kerja sebahagian besar daripada kita.

No comments:

Saat Hati Sedang Memandu

Mentari menyala di pucuk kayu di bawah awan putih biru kelabu ingin kutangkap saat indah saat hati sedang memandu kuabaikan kalbu merayu...