Translate

Wednesday, August 2, 2017

Dema

Kali terakhir ayah makan di dewan makan asrama sewaktu di tingkatan 6. Tingkatan 6 dahulu tak macam sekarang. Dahulu masih pakai baju putih dan seluar hijau serta kasut hitam.
     Setelah sekian lama ayah tidak makan di dewan makan asrama, akan kembali ke dewan makan asrama tetapi bukan sebagai pelajar. Yang paling diingati ayah, peristiwa waktu kali pertama makan malam setelah sekian lama tidak makan di dewan makan asrama.
      Menu pada waktu itu masih sama dengan menu sewaktu ayah masih bersekolah. Ayah cukup berselera menikmati makan malam sebelum maghrib. Tiba-tiba ayah terdengar pelajar membaca doa. Barulah ayah sedar bahawa apabila makan malam, pelajar duduk bersama-sama dan makan bersama-sama. Ayah pula sudah tidak ingat peraturan asrama.
     Patutlah pelajar-pelajar tengok ayah semacam. Apa-apa pun, ada sesuatu untuk dikenang apabila berada di dewan makan asrama. 😆🙈

No comments:

Saat Hati Sedang Memandu

Mentari menyala di pucuk kayu di bawah awan putih biru kelabu ingin kutangkap saat indah saat hati sedang memandu kuabaikan kalbu merayu...