Translate

Thursday, June 22, 2017

12 Malam

Bulan Ramadan macam-macam yang berubah. Waktu pasar raya beroperasi pun berubah. Pasar raya Giant  pun tutup pukul 12 malam apabila menghampiri 1 Syawal.
     Orang boleh tahan ramai. Adik sekarang cukup pantas. Kami perlu memerhatikannya sentiasa. Abang-abangnya pun perlu pantas kerana adik berlarinya lebih banyak daripada berjalan.
      Tempat yang agak lama anak-anak berhenti ialah tempat permainan. Di tempat inilah bermacam ragam anak-anak kecil. Ada yang merengek, ada yang mengambil dua tiga permainan dan ada yang menyentuh semua permainan yang ada.
        'Dahaga' dan 'lapar' bermain di mulut angah. Adik mengambil sepaket air yogurt dan begitu juga angah. Akhirnya, ayah menukarkannya dengan air yogurt botol besar kerana selalu ayah tengok airnya masih tidak habis, diambil pula botol kecil yogurt yang lain.
        Di dalam kereta, angah mahu air yogurt kerana benar-benar  dahaga dan umi pun  dahaga sama. Akhirnya, kami singgah di 7 - 11 untuk mendapatkan air.

No comments:

Salam Aidilfitri

"Benda yang kecil dan tak penting untuk kita, adalah segalanya untuk orang lain," inilah kata-katanya yang menceritakan segala-gal...