Translate

Sunday, October 23, 2016

Rambang

Rambang mata itu peribahasa yang sesuai untuk menggambarkan keadaan di sini. Terlalu banyak pilihan dan terlalu ramai orang. Mungkin sebab hari ini hari minggu. Kereta pun diparkir di tingkat paling atas, atas bumbung.
     Kawalan ketat diperlukan dan anak-anak pun rambang mata kerana terlalu banyak permainan. Ayah sendiri pun lebih teruja melihat permainan apatah lagi melihat patung-patung kecil Dragon Ball. Ayah membesar pada zaman mutiara naga.
     Emak dan opah tak menang tangan membelek-belek dan mencuba pelbagai jenis tudung kecuali tudung saji. Corak yang pelbagai dan jenama yang pelbagai cukup mengujakan sesiapa sahaja yang bernama perempuan. Inilah GM Klang.
     Ayah dan atuk menjaga anak-anak yang berlari dan adik seperti biasa dia akan masih sempat untuk berbaring dalam keadaan orang ramai yang lalu-lalang dan ada kalanya berlaga bahu.
      Adiknya yang berbaring sambil minum susu di atas riba terjun untuk bergambar apabila ayah menghalakan telefon pintar kepada along dan ayah. Semuanya keletihan tetapi cukup gembira.

No comments:

Salam Aidilfitri

"Benda yang kecil dan tak penting untuk kita, adalah segalanya untuk orang lain," inilah kata-katanya yang menceritakan segala-gal...