Translate

Friday, September 30, 2016

Telur

Hari khamis abang membawa balik kertas iklan tentang Pameran Pendidikan Seni Dinosaur.
    Pameran di Kuantan Parade ini bermula 30 September hingga 3 Oktober 2016, jam 10 pagi hingga 10 malam. Bayaran masuk kanak- kanak RM 4 dan dewasa RM 8.
    Jumaat malam Sabtu ayah dan emak membawa anak-anak ke Pameran Dinosaur itu. Seperti biasa, ayah jenuh mengejar adik. Panjang barisan di hadapan khemah.
    Ramai yang bergambar dengan replika T-Rex yang besar di hadapan khemah. Sebaik sahaja masuk, abang dan angah memakai kaca mata 3D untuk melihat dinosour yang berlari skrin televisyen. Ayah pun mencubanya dan dinosaur seperti betul-betul dekat di hadapan ayah.
     Ayah mendukung adik. Keadaan di dalam khemah yang menempatkan dinosaur itu agak gelap dan pencahayaannya mengggunakan cahaya kuning yang agak suram untuk menimbulkan keadaan yang lebih nyata.
   Emak seperti dalam cerita 'Night at The Museum' menerangkan kepada abang jenis-jenis dinosaur sambil menjawab soalan tentang dinosaur dalam kertas yang diberikan. Ada pula anak kecil lain yang mengekor mendengar penjelasan emak.
    Terdapat beberapa ekor replika dinosaur yang besar dan sebahagian replika kecil yang ditempatkan dalam kaca. Akhirnya, emak dan menemukan telur dinosaur yang besar di tepi pintu keluar dan jawapan pun telah siap diisi.
   

No comments:

Mengapakah Masih?

 Kauseperti langsung tak cuba untuk mengerti sedangkan lama sudah kauberjanji memilih diam di tanah suci. Mengapakah  masih  kaunyalaka...