Translate

Saturday, August 27, 2016

Dukung

Dia mencampakkan beg sekolahnya ke luar. Dia mencampakkan kasut hitam abangnya ke luar. Dia mencampakkan seliparnya ke luar. Semua itu dicampakkannya ke luar mobil.
    Itu dibuatnya gara-gara ayah tidak mahu mendukungnya masuk ke kedai. Ayah mendukung adik. Dia juga mahu didukung seperti adik. Itu tandanya dia mengantuk. Mengantuk menimbulkan bermacam-macam ragam.
     Setelah ayah mendukung dan meninggalkannya di dalam kereta yang berada betul-betul di hadapan kedai, dia melemparkan segalanya ke luar kereta. Ayah membeli susu Dugro dan kembali ke mobil. Ayah meletakkan susu di atas kerusi. Ayah mengutip barang-barang di atas tanah. Ayah mendukung kedua-duanya sekali masuk ke kedai semula.
      Di dalam kedai setelah dia melihat-lihat, dia meminta ayah mengangkatnya untuk meninjau di dalam peti aiskrim. Setelah dia dapat aiskrim yang dimahukannya, ayah mendukung kedua-duanya masuk ke dalam mobil.
       Sampai di rumah, dia meminta ayah menyimpan aiskrim tadi ke dalam peti ais. Dia mencapai Mister Potato yang dibeli ayah lalu makan sambil menonton kartun di televisyen.
      Ragamnya sudah hilang dan ayah 'hilang' ke dapur membancuh susu.

No comments:

Salam Aidilfitri

"Benda yang kecil dan tak penting untuk kita, adalah segalanya untuk orang lain," inilah kata-katanya yang menceritakan segala-gal...