Translate

Tuesday, October 4, 2011

Kisah Hadapan Mobil

muka surat lapan:


Dia bayar dahulu. Saya bayar kemudian.
Mobil saya di hadapan. Motosikalnya di belakang.
Setelah saya sampai, dia sudah memenuhkan tangkinya.
Datang pekerja stesen. Katanya kepada dia, sepatutnya saya dahulu.
Dia pun berlalu.
Kata pekerja stesen, sepatutnya saya dahulu.
Dia meminta pekerja di kaunter menekan jumlah yang saya minta sekali lagi.
Ya, pemahaman kita tak selalunya sama.
Yang awal tak semestinya cepat.
Yang lewat tak semestinya lambat.
Sebab tu selalu muncul salah faham.
Yang pasti, bayar dahulu, baru boleh isi minyak.
Kenapa tak isi dahulu baru bayar?

No comments:

Salam Aidilfitri

"Benda yang kecil dan tak penting untuk kita, adalah segalanya untuk orang lain," inilah kata-katanya yang menceritakan segala-gal...